A gyermekek idegrendszeri érettségét nagymértékben befolyásolja az első egy év mozgásfejlődése is. Ezért nagyon fontos a BBMM babamasszázs tudatos használata. Segít a két agyféltekének az összehangolásában. Ez elengedhetetlenül szükséges a testrészek és az érzékszervek összehangolódásában.
A gyermek masszázzsal a kisgyermekek testtudatának kialakulását is segíthetjük, amely nagy jelentőséggel bír.
Ma a gyermekeinket sokkal több inger és információ érint meg. A lényeg, hogy őrizzük meg az egyensúlyt és ne terheljük túl az idegrendszerüket. Ezért annyira fontos, hogy teremtsük meg az ellazulást és a pihenés lehetőségét is.
A holisztikus gondolkodásmód arra is vonatkozik, hogy a gyermekkori mozgásfejlődésben nem különböztetünk meg fontos vagy kevésbé fontos szakaszokat.
A születéstől 6 éves korig az értelmi és a mozgásfejlődés közvetlenül kiegészítik egymást.
A kulcsszó az egyensúly. A mai gyermekeknek sokkal több ingert és információt kell tudniuk feldolgozni, mint nekünk, annak idején, és a számítógép használat a szem-kéz koordinációt, a logikát is fejleszti, de elengedhetetlen az egészséges élethez, hogy mindezek mellett mozgás és érintés ingerekkel is lehetőséget kapjon a fejlődésre.
A gyermekek fejlődésének nagyon fontos eleme a mozgás. A mozgásfejlődés üteme (ideje, módja) előre vetíti a gyerekek idegrendszeri érettségének, általános fejlődésének, későbbi sikeres iskolai beilleszkedésének.
Ha a gyermek mozgásfejlődését a személyiségtől független vagy másodlagos tényezőnek tekintjük, akkor fordulhat elő, hogy az első 6–8 év lehetőségeit ezen a területen nem használjuk ki, majd meglepődve tapasztaljuk, hogy nemcsak motorikus, hanem gondolkodási és viselkedési problémák is jelentkeznek, melyek kellő odafigyeléssel megelőzhetőek lettek volna.
Nem elhanyagolható kérdés, hogy mikor és hogyan lehet azt megállapítani, hogy a gyermek valóban fejlődési lemaradásban van. Sok esetben még a szülő is csak gyaníthatja a problémát. Továbbá a gyermek mentális fejlettsége sem teszi lehetővé az esetleges vizsgálatra értékelhető válasz adását. A hosszabb megfigyelési idő alapján történő diagnózisra először körülbelül a gyermek ötéves kora körül van lehetőség, amikor aktuálissá válik a gyermek iskolaérettségének megítélése.